dinsdag 12 maart 2013

Motivatie om te sporten

Hoi allemaal!
Ik ben gister eindelijk naar de sportschool geweest! Ik zeg al zo lang dat ik een keer moet, maar 't kwam er elke keer niet van. Ik ben van plan een abonnement te nemen. Ik wil niet veel afvallen, maar meer gezond worden, een conditie opbouwen en meer spieren kweken. Daarom dacht ik dat het misschien wel leuk is om een keer een iets andere post te doen dan normaal. Namelijk eentje met motivatie om te gaan sporten en gezond te eten!

 
 
1. Kijk naar afbeeldingen met meisjes met het perfecte zomer lichaam dat je wil bereiken. Elke keer als je bijna de chips zak open maakt moet je dan naar dat plaatje kijken. Dit helpt bij mij erg, want als ik daar niet naar kijk heb ik zoiets van 'fuck it' en wil ik 't gewoon gaan eten. Maar dan bedenk ik me dat de smaak van het eten voor maar heel even is, het resultaat als ik het niet eet blijft voor altijd. Dit helpt bij mij altijd heel goed. Ik pak dan meestal een appel of een banaan ( een appel is beter voor je), of ik maak een bakje yoghurt. Want ook al sport je heel veel, gezond eten is ook belangrijk. Anders heeft het sporten nog geen nut als je af wil vallen.

2. Zoek een mattie om mee te sporten. Het is wel belangrijk dat het iemand is die ook van plan is een aantal keer per week te sporten en niet iemand die na een week al niet meer gaat omdat die geen zin meer heeft! Denk dus na over wie je sport mattie gaat worden. En het is natuurlijk ook een stuk gezelliger om samen met iemand te sporten!
 
 

3. Maak voor jezelf een eind doel. Mijn einddoel is Lloret de Mar, want ik ga na de examens daarheen met vriendinnen! Denk aan de zomer die er aan komt, je wilt er natuurlijk wel goed uitzien in je bikini. Ik wil overigens niet zeggen dat mensen die iets zwaarder zijn geen mooi lichaam hebben, of zich er voor moeten schamen! Everybody is beautiful. Maar ik heb denk ik wel meer zelfvertrouwen zonder een vet laagje om mijn middel. En je doet het natuurlijk ook om gewoon sterk en gezond te zijn, overgewicht is natuurlijk niet goed voor je!

Tip: als je af wil vallen moet je proberen zo weinig mogelijk vetten te eten, die zijn namelijk heel slecht voor je.

4. Leuke muziek tijdens het sporten motiveert mij ook altijd heel erg om door te blijven gaan. Zoek dus een leuk en energiek nummer uit. Als je gaat sporten in de sportschool hebben ze ook meestal apparaten waar je je ipod op aan kan sluiten, dus dan is het handig om een afspeellijst speciaal voor het sporten te maken!

Dit vind ik een heel handig filmpje om even thuis in je kamer te bewegen:

 
Liefs,
Veronique
 
 
 
Instagram: Justveronique
Twitter: xoVeroniquee

9 opmerkingen:

  1. Ik ga sinds kort ook naar de sportschool, echt heerlijk! Erg handige post! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. in ben sinds kort ook weer gezonder gaan eten en meer gaan sporten, deze zomer wil ik me perfect in mijn vel voelen!

    fashionate

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, dat is eens iets heel anders! Ik voel me nu heel goed, want ik ben net terug van de sportschool, haha. Goed bezig en veel succes bij het sporten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne motivatie en tips! Dankjewel :-)
    Ik ben sinds drie weken geleden begonnen met sporten en gezonder eten.
    En je voelt 't gelijk, veel meer energie!

    xo The Daily Fashion Drug

    BeantwoordenVerwijderen